La Palma Ruta dels Volcans Aquesta excursió té per objectiu la cresta sud. Recorregut de 19 qm; desnivell ‘+800 ‘-1300; amb un temps d’unes 7 hores amb aturades incloses.

515 Ruta de los Volcanes MAPA  515 Ruta de los Volcanes PERFIL

P1100816 Ruta de los volcanes

L’últim dia toca fer l’excursió que fa tota la ruta dels volcans. L’inici es fa al refugi del Pilar, que resulta ser una veritable cruïlla de camins, ja que hi conflueixen el GR.131, els PR’s 14, 16, 17 i 18 i està envoltat, per si es volen fer diverses circulars, pels SL’s 103, 104, 124, 125 i 132.

P1100821 Boira per la cresta Cumbre Vieja

Avui el camí toca pujar força estona, fins a pujar al conjunt de volcans del que es coneix com la Cumbre Vieja. Tot i amb això, el desnivell acumulat de pujada l’anirem fent en base a pujar i baixar, fins que a mig camí, a la Deseada, ja anirem baixant fort. De moment, anem veiem, per alguna escletxa entre els arbres, com la boira cau cap a la Caldera. Això ens explica fàcilment el perquè teníem sempre núvols a Barlovento, al nord-est i en canvi sempre tenim sol a Puerto Naos, a ponent.

El nostre entorn és de pi canari i més avall veurem com s’ha anat recuperant perfectament després del gran incendi que es va produir ara fa tres o quatre anys.

P1100829 Crter del Hoyo Negro

Anem deixant a la nostra esquerra els cims de 1.800 metres de La Barquilla i Los Charcos, fins que arribem al volcà Nambroque de 1923 metres, que té, a la dreta del camí que seguim, el cràter del Hoyo Negro. Aquest conjunt volcànic és del 1949.

P1100833 A l’esquerra queden les laves de la Malforada i ens comencem a enfilar cap el Fraile i el Duraznero per arribar al volcà La Deseada, a 1.949 metres, sempre seguint en direcció sud. Sento el crit de la gralla. La gralla (Pyrrhocorax pyrrhocorax barbarus), és un ocell endèmic de l’illa i se’l considera un símbol de La Palma, juntament amb el pi canari. En general, però, les gralles són ocells residents que no migren, com passa també amb les espècies que poblen altres indrets de les muntanyes d’Europa.

P1100835 Las Deseadas I

Ara ja, el camí va baixant continuadament fins al poble de Los Canarios, a 790 metres. Al poble anem al bar la Parada, on puc demanar una copa de malvasia. El segle XIX es va produir a Europa una gran crisi amb la plaga de la fil·loxera, que va devastar milers de vinyes. En canvi Canàries va quedar al marge d’aquella plaga i així es pot dir que les vinyes de malvasia segur que tenen al menys dos-cents anys d’antiguitat. La malvasia és un vi aromàtic, elaborat a partir del raïm que s’ha deixat madurar en excés al cep, amb la qual cosa pren un grau de dolçor realment alt. Hi ha una dita que diu: “Quien a Fuencaliente vino y no tomó vino, ¿a qué vino?”

I aquest és el perfil d’aquest última excursió.

I com a RESUM:  Hem caminat un total no gaire llarg de 55 km i uns desnivells de + 1650m  - 4250m.

Si vols accedir a la ruta per a gps pots anar a: